Wednesday 26 October 2011

sekecil tentera ALLAH mampu menghancurkan satu kaum....^_^

TENTERA ALLAH – NYAMUK

Namrud mempunyai tentera sebanyak 700,000 penunggang kuda dengan senjata yang lengkap. Dia dengan megah dan sombongnya berkata kepada Nabi Ibrahim :


“Hai Ibrahim, jika tuhanmu mempunyai malaikat, kirimlah kepadaku untuk berperang denganku. Jika sanggup (kuat) rampaslah kerajaanku ini”

Nabi Ibrahim pun bermunajat kepada Allah dan berkata :

“Ya Illahi, sesungguhnya Namrud dan tenteranya menunggu kedatangan tenteramu, maka kirimlah kepada mereka selemah-lemah makhlukmu iaitu nyamuk”

Ketika tentera Namrud berkumpul di padang yang luas, Allah memerintahkan nyamuk keluar dari lautan. Maka keluarlah nyamuk hingga menutupi permukaan bumi dan langit. Kemudian nyamuk berkata :

“Wahai Tuhan kami, apakah yang harus kami laksanakan ?”

Allah SWT berfirman :

“Aku telah menjadikan rezeki kamu semua pada hari ini berbentuk daging tentera Namrud”

Allah telah memberi kekuatan kepada nyamuk, lalu ia menyerang dan menghisap darah-darah mereka. Allah memerintahkan menunda penyiksaan ke atas Namrud supaya ia dapat melihat kemusnahan tenteranya oleh tentera Allah. Maka nyamuk-nyamuk itu membiarkan Namrud sehingga ia dapat pulang ke istananya.

Nabi Ibrahim AS merasa hairan dan takjub melihat peristiwa tersebut.

Kemudian Allah berfirman :

“Wahai Ibrahim, demi Kemuliaan dan KeagunganKu, sekiranya engkau tidak meminta kepadaKu mengutus tentera nyamuk, tentu Aku akan mengirim yang lebih halus daripada nyamuk, jika 1000 jumlahnya berkumpul menjadi satu, tidak mencapai sebesar nyamuk, tentu aku musnahkan juga mereka itu dengannya”

Kemudian Allah memerintahkan seekor nyamuk untuk menyiksa Namrud. Nyamuk tersebut telah mengelilingi sepohon pokok selama 3 hari dan setelah itu diapun masuk ke dalam kepala Namruz melalui hidungnya lalu memakan otaknya selama 40 hari. Akhirnya Namrud pun mati kerana seekor nyamuk, betapa hebatnya tentera ALLAH.......

SubahanAllah...



Allah Maha Hebat Tentera Sekecil Ini Pun Manusia Tidak Mampu Nak Berlawan Tetapi Ada Juga Manusia Yg Mencabar Kuasa Allah S.W.T...AllahuAkhbar...Allah Raja Sekelian Alam...

No comments:

Post a Comment

mesti anda minat ini..;)