Thursday 7 June 2012

jagalah ALLAH nescaya ALLAH akan menjagamu

kelmarin saya sempat menemani kawan saya mencari pekerjaan di sebuah shoping complex, jalan punya jalan akhirnya dapat juga cari kerja dan sebelum nak dapat kerja tu ada sesi temuduga... owner kedai itu cina dan dia temuduga kawn saya..alhamdulillah akhirnya dapat peluang pekerjaan tu...tapi kawan saya tanyalah kalau saya nak solat mcm mana ye...orang cina itu cakap dia boleh bagi kalau nak keluar untuk solat tapi orang cina tu ckap kebanyakan pekerja islam di kedai itu tak solat...kawan saya terdiam dan mula terpikir 8 kali sama ada nak ambil atau x...

saya cadangkan ambil je...dalam masa yang sama kalau kita pegi solat mana tahu terbuka ke hidayah untuk pekerja lain menunaikan solat juga dan saya yakin apa yang kita buat ni salah satu dakwah melalui akhlak kita kan..semua rezeki kita kat dunia ni semua dari ALLAH...jadi hak ALLAH yang kita perlu jaga sepenuhnya...

ALLAH tak letakkan kejayaan manusia dalam pangkat pown sebab kalau ALLAH letakkan kejayaan dalam pangkat mesti firaun dah berjaya da, ALLAH x letakkan kejayaan manusia juga dalam harta sebab kalau ALLAH letakkan kejayaan dalam harta mesti qarun ngan namrud dah berjaya da..TAPI ALLAH letakkan kejayaan semua manusia hanyasanya dalam agama ISLAM bilamana seorang itu dapat taat perintah ALLAH dan tinggalkan larangan ALLAH ikut cara yang telah ditunjukkan oleh baginda RASULULLAH S.A.W...

saya yakin yang semua sahabat saya semuanya baik2 dan mampu menjaga hak ALLAH...yakinlah bila kita jaga ALLAH semestinya ALLAH akan jaga kita...jom kita ikut role model kita iaitu RASULULLAH S.A.W...jadi jangan pernah mengalah dan sama2 kita berusaha menjadi hambanya yang bertaqwa..

.
                                               x susah pown kan untuk solat....hehehe  


p/s ; peringatan untuk diri kita semua yang sering lalai...n_n

No comments:

Post a Comment

mesti anda minat ini..;)