Wednesday 26 October 2011

cinta sampai ke SYURGA ALLAH...^-^

 

kisah sweet boyfriend yg menyayangi girlfriendnya..

mereka telah bercouple selama 4thun(dr form 2 lg!) sehinggalah zaman meraka di pre-universiti.suatu hari,si boyfriend telah menceritakan kisahnya kepada seorg ustaz tempat dia belajar..Keesokan harinya,dia telah menelefon girlfriendnya..

boyfriend : saya rasa kena kita break skrg..
girlfriend :kenapa?awak tak sayang kat saya dah ke?
boyfriend : sebab saya sayang awklah saya kena break dgn awak..
girlfriend : jadi kenapa?
boyfriend :tiap2 hari awak call saya,msj saya,tanya khabar saya..tapi awak call tak mak awak tiap2 hari?
girlfriend : (diam)..
boyfriend : saya kesian dekat mak ayah awak..saya takpela.. couple ni dosa tp lelaki tanggung dosa dia sendiri..tapi awak tak..sebelum awak kahwin,mak & ayah awak akn tanggung dosa awak..awak tak kesian ke kat mak & ayah awak?awak call saya tiap2 hari sedangkan saya tak menanggung awak pun kecil2 dulu..mak ayah awak yg jaga awak sampai sekarang.
girlfriend : hurm..
boyfriend : awak tunggu saya boleh?kalau ada jodoh kita,saya akan kembali pada awak bila saya dah berjaya dan bila saya dah membentuk diri saya supaya saya layak membimbing awak dan kita boleh berpimpin tangan ke syurga ALLAH..INSYAALLAH..
girlfriend : mulanya saya susah nak terima tapi saya sedar saya mesti menyayangi ibu bapa saya dulu..terima kasih awak.

indahnya cinta kalau ia terpelihara sehinggalah ia menjadi cinta yang diredhai ALLAH..adakah cinta anda termasuk cinta yg diredhai?
 
 

No comments:

Post a Comment

mesti anda minat ini..;)